
Lasse Marthinussen
Senior digital rådgiver – SalgLasse har en utdannelse fra NKI Datahøgskolen i Oslo og Høgskolen i Harstad, varehandelslinja med spesialisering innen markedsføring. Han skrev bl. a. semesteroppgave om «Handel på internett» i 1994 sammen med Marius. Siden 1996 har han jobbet med salg, ledelse og etter hvert rådgivning.
I 2004 startet Lasse og Marius nettbutikk sammen, den ble en av Norges større i årene som fulgte. De hadde også flere små webshops som sideprosjekter. Fra 2012 ble det bransjebytte, og Lasse utforsket forsikring i fire år. Først som selger, så avdelingsleder og deretter innehaver av franchisekontor. Ved siden av hadde han noen prosjekter innen web, før han igjen slo seg sammen med Marius og ble en del av Nettrakett i 2016. Med lang og allsidig erfaring bak seg har Lasse gått over til salg og rådgivning.
Lasse brenner for en gjennomtenkt webstrategi og målbar nettmarkedsføring. Tåkeprat og uklare målsetninger er ikke hans greie, noe som sikkert stammer fra gründerårene der man må skape overskudd selv med små midler. «Det er to typer folk i verden. Det er de som bare prater, og det er de som får noe gjort.»
Han har alltid brukernes behov i fokus, og er spesielt opptatt av nettsider som er intuitive og enkle å bruke. “Don’t make me think” er mantraet, fra boka med samme navn (som han for øvrig anbefaler til alle utviklere).
I de siste årene har Lasse fått stadig mer interesse for inbound marketing og filosofien til Marcus Sheridan (fra bøkene «They ask you answer» og «The visual sale»).
Han er generelt en nysgjerrig sjel som liker å lære nye ting.
«I have no special talents. I am only passionately curious»